The International Party Vol 2

Japp, stipendiumvinnar bidraget "The International Party" återvänder återigen med Volume 2.
I den spännande fortsättning får vi lära känna en ny huvudroll. Sebastian Hall, sektledare för The Collectors, en sekt som mitt i allt kaos med utomjordingar gör allt för att stoppa mänskligheten från att överleva. Sebastian tror att om han blandar en utomjording med en människa i utomjordingarnas ljus, skapas det ett större väsen, större än Godzilla själv. Första försöket misslyckades, men han är helt säker på att om han får tag på Simon, kommer experimentet lyckas.
Simon å andra sidan, överlever en flygplanskrasch och blir intruducerad till ett gäng nya karaktärer i ett läger som byggts åt de få som fortfarande är mänskliga i ruinerade London.

Historien dyker djupare I The International Party Volym 2 där slutligen blir en race, för Sebastian att fånga Simon och för Simon att komma levande ur ett alien-infesterat London, omringad av galningar och han vet inte om hans nya vänner är tillräckligt beredda på vad som är på väg att hända.

Kapitellista:
01. Throw The Past On The Fire
02. We're The LLD (på korrigering)
03. Scavenger Hunts and Discotheques (skriver)
04. The Thing About Sebastian Hall (planeringsskede.)


I volym 2 försöker jag även utveckla dialogerna, göra dem mer trovärdiga samt fokusera mer på att detaljera scener och omgivningar.
Jag känner i magen när jag skriver detta att tvåan kan mycket väl bli ännu mer episk än ettan och om ni inte läst ettan bör ni ta er tiden att göra det!
Action, thriller och drama, blandat med en god skopa spontan humor och jag har lagt ner min själ i detta arbetet och just nu känner jag inspirationen flöda ända ut i fingertopparna.

Ta hand om er.

/Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0