Allmän poesisamling

King kong i luftballong!

Som alla vet sitter det en liten poet inuti mig.
Jag har kluddat ihopa fyra stycken poesisamlingar på engelska (20 sidor i varje ungefär) och skickat omkring till dem som varit intresserade.
Har även påbörjat en femte som kommer gå under namnet "Meeting Yourself On The Other Side Of Nowhere" och håller även på med en svenska "Där Alla Andra Står Frusna Står Du Varm" som är tillägnad till min älskade och oerhört saknade mormor.

Hur som helst!
Jag kom att tänka på hur kul det hade varit om jag tillsammans med bidrag från andra skapade en alldeles egen poesisamling med sikte på att försöka få den publicerad om tillräckligt många bidrar!
Så vi kan ju se det som ett litet experiment.

Temat för poesisamlingen har jag valt att vara 'brustna hjärtan/ensamhet', eftersom det är bland de enklaste känslorna att förmedla på papper.
Har du någon sådan dikt som ligger och skräpar eller om du har lust att skriva något nytt så tycker jag du ska skicka det till mig!

regler
Jag kommer läser varenda dikt som skickas. Jag rättar inte dem eftersom poesi inte är meningen att rättas och avgör om den kommer med eller inte !  (oroa dig inte, det är inte så stor press. )
Det enda jag kräver är att det handlar om ämnet och att den är skriven på svenska!
Du får skicka in flera bidrag och välja själv om ditt namn ska vara med eller inte !



Så som sagt,
maila dina dikter ( som standard WORD dokument) tillsammans med ditt för och efternamn
till

[email protected]


let's make this happen!

/Alex


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0