Newsflash

Jag sitter här med mygbett på benen och tandborsten i käften tillsammans med dagens låt (I Don't belong - Daughtry) och har bestämt att   nu jävlar är det dags att väcka den här gamla bloggen till liv igen. Och varför inte göra det i samband med skolprojektet? Vid det här laget vet alla vad jag snackar om!

Kommer försöka skriva här lite då och då när det sker stora framsteg, eller bakslag i mitt projektarbete och så småningom börja videoblogga när vi väl kommit in i filmstadiet.

Just nyss ritade jag klart andra scenen i filmen på bildmanuset. 5 sidor tog det, och alla som vet hur bildmanus-papper ser ut, vet att det är en pina att rita/skriva det, om man ska göra det snyggt.

Totalt är det 9 scener, 1 är klar, alltså, med hjälp av enkel matematik ska det vara 8 scener kvar, om ingenting ändras i slutminuterna.

Manuset och rekvisitan behövs fortfarande poleras lite men är näst intill klara, åtminstonde tills vi börjat filma; vilket kan leda till att ändringar sker både i bildmanus, manus och rekvisita. Huff, vilket jobb.

Men, på den ljusa sidan tog jag kontakt med Ulf Sandgren som tydligen är kontaktman för BTK Ajax som äger en lokal jag varit och spanat in som huvudscen, där mestadels av filmen utspelar sig. Jag kontaktade honom och han tvekade inte  innan han sa ja. Den mannen gjorde min dag och hans namn kommer definitivt, utan tvekan vara med i eftertexterna.

Nu gäller det att varsko vårdcentralen och fråga snällt om de har något ledigt patientrum jag kan låna samt ta kontakt med banken igen. Jag pratade med chefen där och han lät inte jätte entusiastisk men heller inte mega negativ, gav honom mitt nummer så vi kan ju hoppas, annars går jag tillbaka om dryga månaden och tar upp det igen.


för övrigt har jag hittils hittat 4 möjliga skådisar av 5-6 karaktärer och söker fortfarande.
Vill även ha folk som ställer upp på att komma och ta foton samt hjälpa till med dokumentär kameran/ bloggkameran.
naturligtvis är det kul om random folk dyker upp också för att titta på!
Lite publicitet vill man ju alltid ha!



tror det var alla updateringar so far.


ha det bäst tills vidare


/ AlternativeAlex

Kommentarer
Postat av: Lindah

Jag hadde juh gärna kommit och hjälpt till eller kollat på, om jag inte hade bott så långt bort.

Detta är juh intressant! Detta är något som jag också velat göra! ^^

2009-09-16 @ 17:26:13
URL: http://annelindah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0