project Faunts updatering och diktsamling förklaring.

Jag älskar spontana bestämmelser ibland.
Stack in till Simrishamn idag för att kolla med biblioteket Valfisken om de kände för att låna ut sin galleria som jag behöver för att fixa framsida till "The Continued Struggle...."  dock var personen jag behövde prata med inte där så jag ska ringa henne senare i veckan.

Men, så när jag satt på bussen bestämde jag mig för att även kolla sjukhuset då mitt projekt fortfarande står stilla.
Så jag gjorde det. Och piff, paff, pudel så var det kirrat!
Har två olika rum att välja mellan, ett för om jag måste filma på vardagen, ett för helgen. Den för vardagen passar bättre. Men ska in o fota där tänkte jag nästa vecka, ska bli spännande!


Och nu till något helt annat.
Idag blev titeln på min nästa poesisamling officielt spikat!
Den kommer att heta så mycket som

"When Hyphens Aren't Enough, You Add Brackets"

Jag antar att många kommer ha problem med detta så jag kör en liten upfriskare.
Hyphens = bindestreck. Bindestreck binder ihopa saker, i detta fallet människor. Låt säga att du har dina bästa vänner, dina vänner, familj och bekanta, sen har du ju folk utanför det, som du inte känner och kanske inte vill känna. De kan ha sitt eget liv eller de kan försöka ta sig in i ditt liv, men du skjuter bort dem.
Hur som helst. Du sätter dem inom brackets = paranteser.
Parantes människor visar sig i samhället som de utstötta, dem som alltid går ensamma, som kanske har mer att ge än vad som egentligen visas eller syns utanpå. De kan vara blyga eller ha något handikapp, men vad det än är, så kommer de inte in i något socialt umgänge. Alltså blir de paranteser, plåster om så ska vara.

Hoppas detta reder upp frågetecken då det är jag som skriver, jag förstår, jag behåller.

jag avslutar denna bloggen med några visdomsord jag fick från mormor för inte så längesen.
Ett av de mest användbara budskapen jag tagit åt mig. Knock yerself out.


/AlternativeAlex




"Under livets gång samlar man på sig en mängd olika händelser och känslor i en osynlig ryggsäck som man alltid har på ryggen. Den ryggsäcken måste man med jämna mellanrum tömma för annars kommer du fastna; stanna i livet och inte komma vidare."

Ulla Silve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0