lindring.

Denna helgen blev verkligen inte som jag hoppats.
Mina ögon är svullna och röda och mitt huvud exploderar snart men jag kör fortfarande musiken på max då jag vill undslippa mina tankar.

Jag tänder ett ljus för dig ikväll;
jag sitter upp hela natten så jag är alert om du behöver mig.


Mina tankar är hos er.







Nedan har jag postat min allra första svenska dikt.
Jag hoppas den duger,
för jag vet inte själv vad jag tyckte.



Skulle Du, Skulle Jag


Den där klumpen är tillbaka.
Den som alltid sitter där när något inte står rätt till.
Suger på mitt inre,
slickar in allt i ett svart hål
och stampas ut någonstans på andra sidan.

Klumpen kom i samma ögonblick jag såg dina mungipor ge med sig.
De orkade inte,
de klarade inte att trycka ända upp.
Du är för trött,
dina ögonlock rycker
och du orkar bara inte.
Men viljan finns kvar,
den ligger därinne någonstans
och iakttar varje slutande steg den missar.
Men den kommer så småningom nå sin utbrändhet
och förmultna på högst otrevligaste sätt.

Att hålla en låga i handen bränns,
men jag är villig att hålla den tills min hand blivit aska.
Vad som helst för att få livsglädjen att fortsätta,
få den att återuppta vad den lämnar.
starta på nytt igen och driva vidare.
Men oturligt nog är detta saker som händer
men jag är fullkomligt ärlig när jag säger:
När du slutar le,
kommer en bit av mig att dö.





Ta det med en nypa salt, jag känner mig som en nybörjare.


Vad det gäller min andra poesisamling "The Continued Struggle of an Orphan feeling kommer härnedan en bild med de Kapitel som redan är klara. 17/20 är skrivna.. tre till sen är det nästan klart!
Behöver ju en framsida också. Macke ska bistå hjälp med den!

Hör av er om ni tycker någon av kapitelnamnen verkar intressanta!

Ha det bäst

/AlternativeAlex

















En lista över de befintliga kapitlena i min nya poesisamling.
There's A Revolution Within Every Mind


Kommentarer
Postat av: Lindah

Alla titlarna är väl intressanta på sina vis.

2009-10-04 @ 23:35:56
URL: http://annelindah.blogg.se/
Postat av: Tommy

Underbara texter. Nybörjare? Who cares?

2009-10-05 @ 17:06:40
Postat av: elin

den där dikten var sjukt fin.

2009-10-10 @ 16:59:06
Postat av: Jeeeeennniiifer!

du har ingen rumpa på denna bilden lilla du:-)

2009-10-14 @ 15:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0