4e Oktober 2009

Jag lägger mitt liv på hyllan för dagen.
Allt viktigt jag har att göra skyfflar jag undan och staplar i ett hörn.
Idag går mina tankar till enbart en person.

En person som fortfarande står upprätt trots att halva hans liv rasade samman för ca ett halvår sedan.
I natt rasade ännu lite till och den här mannen står fortfarande på två ben och huvudet på skaft, även om de flesta tankarna han har förmodligen är så otroligt suddiga att han inte vet vad han ska fokusera på.

Mina tankar går ut till denna person,
som betyder så rikligt mycket för mig att det inte går att beskriva.

Han vet att vi finns för honom,
han vet att vi bara är ett telefonsamtal därifrån.

Och jag kommer hålla stearinljusen levande hela dagen.


För idag lägger jag mitt liv på hyllan,
och ägnar dagen att göra absolut inget koncentrationskrävande.











Sov nu ikapp dina tolv timmar, morfar, du har förtjänat dem.
Älskar dig.



Mormor, nu kan du vila i frid och hjälpa morfar resten av resan däruppeifrån.







/ Alternativealex







Kommentarer
Postat av: David

Ååh, jag hoppas att allt känns bättre för dig och alla andra så snart som möjligt...

Kram på dig. <3

2009-10-04 @ 14:07:41
Postat av: Frida P

Gud vad fint skrivit. Hoppas det känns mindre jobbigt för er alla så snart som möjligt... :)

2009-10-04 @ 14:19:46
Postat av: Märta

Alex, du är fin du ska veta det!

Och din morfar kan skatta sig lycklig över att ha dig som sitt barnbarn!

2009-10-04 @ 14:34:56
URL: http://rosesforthedead.blogg.se/
Postat av: Marre

älskar dina dikter men synd att de är så fulla av smärta :/ ledsen för din mormor



Kram Marre

2009-10-04 @ 18:02:31
Postat av: Therese

Hejsan du vet ju redan hur mycket jag tycker om ditt sätt att skriva på så behöver ju inte älta det (: Beklagar sorgen alex men du får försöka fokusera på hennes leende när hon hoppade studsmatta och andra helt underbara tillfällen. Finns här för dig när du vill vad det än gäller så du vet det.



Och sen måste jag säga att jag verkligen inte håller med marre om att dina dikter är fulla av smärta, tycker dom har ett väldigt brett och varierande känsloregister och tycker det och det faktum att du skriver om saker man kan relatera till i sitt eget liv är 2 av dom saker som gör att iallafall jag finner dom väldigt fängslande.



Väldigt starkt av din morfar tycker jag, tror du att han på något sätt tycker det är skönt att ha fått ett avslut? att han vet att hon inte mår dåligt nu längre eller så? låter kanske som en sjuk frågeställning nu när jag tänker efter :/



Längtar som attans tills jag får

The Continued Struggle of an Orphan Feeling. Snart snart snart :D



känns som att detta blev det längsta kommentaren jag någonsin skrivit men men ^^



kram och klapp på huvudet från mig :)

2009-10-04 @ 20:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0