poesisamlingsupdate.

Här nedan är en lista på 17/20 skrivna kapitel till min kommande tredje poesisamling ".... and then there's the planet we live on". Efter denna kommer jag nog ta en paus i poesiskrivandet för att fokusera mer på de romanerna jag påbörjat och verkar lovliga. Hoppas ni hittar något som verkar intressant.
Jag är extra exhalterad över denna samlingen eftersom den gått ifrån temat som de andra följt. Den sträcker sig mer globalt och innehåller mer saker som angår världen, än bara mig och mina bekanta. Givetvis finns det sådana också, men jag säger inte vilka.

Det är bland annat en uppföljare till min första riktiga roman "Citizen Unknown", som inte gick hem så väl bland en del. Den kommer gå under namnet "Citizen Wanted."

sen kommer där en fristående roman vid namn "A Soldier sunset" som handlar om en sextonårig pojke från afrika bestämmer sig för att revolutionera mot världsmakterna och med hjälp från andra ungdomar över hela planeten tar de över världen... men frågan är, blir världen så mycket bättre?
Det kanske låter som ett mycket oseriös slöseri med tid, men det är faktiskt bland det bästa jag skrivit (och i och för sig säger jag det om allt jag skriver), men jag håller ju på att utvecklas.






.... and then there's the planet we live on

innehåller följande kapitel.


Stepping Barefoot On Roses

Sometimes Headaches Are Worse Than Broken Bones

The Cold Hits Africa

Earth Took A Time Out For Maintenance

We Don't Notice It, But Time Stops When We Laugh

Burning, As Did City Hall

When Crystal Sight Is Blurry,
And Your Last Thought Sticks Like A Tattoo To Your Brain

Beyond Insanity (Intimate Young Love)

Seven Letter Emergency Code

An Ode To The Country That Brewed My Heart

Situation

The Satisfying Feeling Of Nostalgia

Beyond Insanity II (Shackled Through Ground)

(Bracket Girl)

18

And So The Bird Is Ready To Leave The Nest









// AlternativeAlex

Kommentarer
Postat av: Emilia

Alltså, dina "rubriker" till alla dikter är så otroligt.. bra! Blir helt inspirerad! :)

2009-11-16 @ 18:00:02
URL: http://ohbrendon.devote.se
Postat av: Lindah

Har jag fått ett ex av citizen unkown, det har jag va? Får leta runt i datorn och i mailen.

Jag skall läsa det du skrivit! Det är bara så mycket annat hela tiden. :( felåt.



Hur gick det med det där att skicka din förra diktsamling till han där Eric Victorino-nånting?



Tycker att du lyckas hitta på intressanta/bra titlar till dina dikter. ^^ En annan kan inte komma på ngr alls till sina typ. xP

2009-11-16 @ 20:15:54
URL: http://annelindah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0