The International Party

Så detta är något nytt jag velat testa på.
Att skriva en följetong.
Ett antal sidor i ett avsnitt blir tillslut till en hel novell.

Jag har skickat runt provsmak till några personer för att se om den är värd att fortsätta på och den fick bra kritik så jag håller just nu på att skriva avsnitt ett. Av hur många vet jag inte.

Det handlar om tråkiga och buttra Simon Parker som mitt under ett jordskalv i London bestämmer sig för att ta semester. Han måste alltså ta sig från sin arbetsplats till flygplatsen.
Under sin resa får han bekanta sig med stereotypiska jordeliga karaktärer, typiska för varje land (enligt världsliga rykten.) Dessa karaktärerna anser att Simon Parker är en riktig hjälte och taggar på, vare sig han vill eller inte och detta gör hans Måndag ännu sämre än vad den var från början.
De egentliga frågorna som nu flyger kors och tvärs i den stora staden är ändå varför en jordbävning ägde rum i London med utgångspungt Themsen?



Här nedan ser ni en promotion bild för avsnitt ett som jag pillade ihopa. Ha de bra

/ AlternativeAlex














Kommentarer
Postat av: Lindah

Oooh!

Detta lät intressant! :DD

2009-12-19 @ 18:21:44
URL: http://annelindah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0